Pomo palanca de cambio de Xantia en madera color verde.
HectorMTX propuesta de solución sencilla: en Amazon tienes pomos nuevos similares al original de plástico.
Propuesta de solución duradera, en este mensaje de bx19trdturbo tienes un brico.
Buenas, se ve perfectamente.
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Luistwoxantias uno que yo me sé lo apaño...
I would like to take the opportunity to ask a question. This black finishing piece, between the shift boot and the knob, belongs to which part? belongs to the wooden shoft knob or to the shift boot?
I noticed that I don't have this little black part in my car....
Sure, here you are.
It is installed and quite firmly in place, facing a little towards the driver's side, I must admit, which bothers me a little. I keep turning it to the correct position. I always thought that this black part was a shift boot finish and not a shift knob part.
I have a spare knob here, and looks the same as mine
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Renanvti It is logical that it is misplaced in the gear lever. That black piece is in charge of fixing the knob to the gear lever by means of pressure. The leatherette bellows is also attached to a slot in the black trim.
As you can see in the photos posted above.
In this same thread you have available to download a "BRICO" that deals with the recreation of that lost piece.
Specifically in this message.
Reggards.
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Xantiago Yeah... you´re right
Damn... I wonder who would be responsible for removing my knob unnecessarily.
Anyway, I removed mine and understood why it didn't stay in place.
It was wrapped in this fabric adhesive (used to wrap cables and wiring)
Now that I have 2 out of the car, I don't know what models they are. Can anyone help me?
Xantia X1?
Xantia X2?
Xm?
They are almost exactly identical, except for the underside of them.
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Buenas, en mi caso se hizo con una pieza de latón, se barnizó en trozo que queda visible y bajo el fuelle, la madera se lijó y se rebarnizó, un par de capas de barniz tinte (creo que caoba) y varias de barniz transparente de barniz marino (supuestamente de alta resistencia) dejando tiempo entre capas matizando con estropajo metálico fino antes de aplicar cada capa.
Igual el tono del las primeras capas de barniz no es muy bueno, no se nota la veta de la madera, es reparable volviendo a lijar y repitiendo proceso pero de otro modo, al temer la madera ya limpia y lijada se puede aplicar tinte primero para que la madera lo absorba y realce la veta, luego ya con el tono de color que se quiere se dan las capas de barniz trasparente que se deseen para que quede brillo espejo.
A la tapa con gráficos se le aplicó también una capa de barniz transparente ya que tenía algunas rayadas.